lördag 5 mars 2011

Vår?

Våren, är den äntligen här?

Vaknade upp i morrse till strålande sol och fem plusgrader och insåg att torra klätter alternativ skulle bli halv svårt att hitta. Men efter lite konfererande med Uffe så kom vi fram till att Ågesta förmodligen skulle ha några torra väggar trotts tövädret.

På vägen ut åker man igenom Larsboda och och trotts att man fyllt 30 så lyckades jag frammana ett minne om att jag sett en film på en fin 7B från just Larsboda.
Tack vare dagens fantastiska teknologi så va vi där fortare än kvick och hittade en klippa som fullkomligen badade i solsken.

Vi värmde upp på det fin fina problemet "Slap that fat fridge" som kändes ganska bitig för sin grad innan vi gick på Kvartersfuriren.


Kvartersfuriren from 611 on Vimeo.


Måste säga att försäsongen än så länge överraskat mig grymt positivt. Känner mig ganska sliten i kroppen men trotts detta så kommer jag upp för en hel del grejer som tidigare varit mitt max utan alltför stor ansträngning.

Tycker även att Uffe är värld en kommentar då karln ser osannolikt stark ut och skickar saker till höger och vänster så lekande lätt att man undrar vart mannens riktiga smärtgräns går.

Så nu tycker jag att det är dag för norrlandsdrängarna att slut fara med ursäkter så vi kan få igång nån vettig hets här på bloggen.

/Magnus

2 kommentarer:

  1. Snyggt klättrat! Ni skulle komma upp hit på nån riktig hardcore-klättring istället för mys klättringen där nere! Plusgrader och torra stenar? Vafan är det?

    SvaraRadera
  2. Ja i Jämtland är det isyxor och stegjärn som fortfarande gäller ...Såg ut som ett mycket fint problem dock. Kul för er gamgubbar, att man i eran ålder fortfarande kan klättra hårt! =) Hur var det som hets?

    Förresten! Om du ska klättra på i-20 stenen eje så kanske inte repklättring är den bästa träning...mhuhaha det är bara att hänga på greppbrädan twenty four seven, från och med nu.

    SvaraRadera