tisdag 22 mars 2011

Kung Bore släpper greppet om Jämtland

Det börjar äntligen gå åt rätt håll i inlandet. Söndagen bjöd på härlig vårvinter och utomhuspremiären var ett faktum. Vi åkte ut till ett ställe som heter Udden. Udden ligger mitt emot Svarthögen och bjuder högkvalitativ bouldering. Potentialen längs Indalsälven är enorm. Det ligger block på block överallt och långt i från allt är framborstat. Idag finns det redan hundratals problem och det går säkert att borsta fram hundratals till.

Fick inte så mycket gjort vad det gäller bestigningar, det ligger fortfarande en del snö kvar på stenarna. Men det var härligt värre att få känna på graniten. Kände på ett problem som heter JOB (7B+). Urtoppningen var full i snö så några riktiga press blev det aldrig men jag tog mig för cruxet i alla fall så det känns bra.

Till helgen verkar det bära av till Midskogs. Hoppas att vädret blir bra.



Helena pressar lite mellan pressen.





JOB startar på listen mitt på stenen med ett hårt skick till högra kanten. Sen häl, slapp, slapp och sikta på juggen och bryt över. Helt klart ett av vårens projekt.    

3 kommentarer:

  1. Det var inte mycket högkvalitativ bouldering du bjöd på iaf, lök! Skit i sundsvall till helgen å häng på oss till Niemisil istället!!

    SvaraRadera
  2. Ja för det första är ju det bara 126 mil t/r. För det andra ligger ju Niemisel i Lappland. så vitt jag vet så är det fortfarande vargavinter där uppe. För det tredje vill jag klättra den här i Midskogs

    http://www.sverigeforaren.se/index.php/Midskogs_Nedre/Quinta_Essentia_%28ss%29

    Ståstarten är 7B.

    SvaraRadera
  3. Det ligger en halvtimme från Luleå och dom började klättra där för två veckor sen, LÖK! Om väderprognosen blir dålig, vilket den är nu, kanske vi också drar till Sundsvall. Tycker dock det där verkar vara ett rätt tråkigt problem om man ska köra stå start...

    SvaraRadera