torsdag 31 mars 2011

Blockjakt i Lillsjöhögen

Väg 87 skulle kunna döpas om till Boulderhighway 1. Det finns så otroligt mycket block längs den vägen så det är inte klokt. Jag har sökt ganska länge nu efter bouldering som är lite närmare Östersund. I dag hittade jag ett område, Lillsjöhögen. Bara exakt tre mil från Östersund. En mil närmare än Udden. Stenkvaliteten är hyfsad, stenarna är stora men är ganska spridda. Kanske blir sommarens projekt att borsta upp lite problem där. Det finns ju annars så mycket som jag inte har klättrat här kring Östersund. Det finns så mycket att det är svårt att välja.















Några av blocket jag kikade på idag

2 kommentarer:

  1. Fint att du har mycket å välja mellan! var ju en del stenar som såg coola ut. mitt arbetsschema för i sommar ser sweet ut så jag kanske kommer å hänger en del så du får fingrarna ur å borstar upp nått!

    SvaraRadera
  2. Jaa kom och häng vetja!

    SvaraRadera