söndag 20 mars 2011

Säsongen är igång på riktigt!

Vi hade idag 5+ grader och strålande sol i Umeå. Tidigare i veckan hade Marcus varit ute i Håkmark och skottat fram några problem så vi var ett stort gäng som begav oss ut i morse.


Skönt häng i Håkmark
Jag hade frågat Ebbe dagen innan om han ville slå vad om att jag skulle klara Insanity (7a) idag men han fegade och vågade inte betta emot, det gjorde han rätt i. Andra presset för dagen så satt den. Utan någon längre vila repeterade jag sedan Lunacy has found us (7a), trots världens halaste skor, och Ebbe blev mer och mer frustrerad och gnället om att han är för kort började. Efter beta från Jonas, Kalle och Hampus gick han istället på The Real Lunacy (7b) och satte den på mindre än 5 försök tror jag. Jag vilade ganska länge och när jag väl försökte kändes den omöjlig men efter några press var jag förbi kruxet men fick sändar darren och fuckade upp. 4 gånger till tog jag mej förbi kruxet men sen gick det inte längre. Jag fick mycket motvilligt ge upp problemet eftersom jag blev så ivrig och struntade i att vila så det gick sämre för varje press. Ebbe fick sedan också han ihop Insanity men gnäller om längden på Lunacy has found us. Förbannad och trött gick jag vidare till Greven och gjorde några press. Den kändes hård och är väl det också men den kommer absolut att sitta innan säsongen är slut. Real Lunacy sitter nästa gång.



Untitled from Eje on Vimeo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar