lördag 19 mars 2011

Starka tjejer & tjocka killar

Så hette klasserna i leadtävlingen som hölls idag här uppe i Umeå. Jag hade absolut inte tänkt att delta eftersom jag är kass på att sportklättra men Hampus sa att man inte fick följa med ut å klättra imorrn om man inte var med. Eftersom jag inte längre har bil utan är beroende av andra så hade jag med andra ord inget val. Det gick faktiskt mycket bättre än jag hade trott och jag gjorde inte bort mej allt för mycket. Tycker dock att det gjordes falsk reklam eftersom jag var enda deltagarn som vägde över 80 pannor, vilket jag tycker borde vara minimum för att få kalla sig tjock kille. Jag kom inte till final men fick säkra alla herrarnas finalister. Misstänker att det kan ha att göra med att jag är som ett ankare. Mina hälar lyfte inte ens från marken av rycket från ett 3 meters fall. Kul att man kan vara till någon nytta.

Hursomhelst vanns tävlingen av Hampus, följd av Jonas och Marckus.

Jonas, Johan, Hampus och Ebbe lökar inför finalen


Beklagar att inga bilder finns på nån klättring men jag hade fullt upp med att säkra, misstänker att fler bilder kommer finnas på http://www.borrbult.nu/ ganska snart

Reslutat Tjocka Killar:

  1. Hampus 89/10,75
  2. Jonas 89/8,75
  3. Marcus 85,75/7
  4. Ebbe 83
  5. Johan 82,5
  6. Eje 77,75
  7. Nicco 73,75
  8. Mikhail 61,5
  9. Markus 49,25

1 kommentar:

  1. Ha ha tjockis!!! Dom retar väl dig inte för ölmagen och dubbelhakan =).

    Om nu klasserna va indelade som så, så borde ju du rimligtvis fått handikappoäng per kilo. 1 kg = 1p.

    SvaraRadera