tisdag 6 september 2011

Härnösand Del 1

Det har hänt en hel del sen sist jag skrev ett inlägg. Detta inlägg får ses som en inledning till allt vad som har hänt i sommar. Väldigt abrupt blev det flytt från Östersund till Härnösand, jippi tänkte jag. Finns det nå bättre än att bo vid havet? Nej! Finns det någon klättring i Härnösand då? Ja i massor och det är 10 min från dörr till block och väggar. Hela Härnön är som ett smörgåsbord redo att plockas. FA potentialen är enorm. Det har borstats en hel del i sommar och nya problem har bestigits. Bland annat dessa två från Grottberget. Vi har knappt kollat på fastlandet än men det finns säkert riktiga guldkorn där också.



Områden under uppborstning är;

Vårdkasen, Örsjön, Grottberget, Skärviken, Skärsviken västra.

Efter som vi inte är så många som gärna står med stålborste i hand så tar det sin lilla tid. Speciellt när man vill klättra så mycket som möjligt också. hint hint kom hit så borstar vi tillsammans.

Ett problem med att bo i Härnösand är att det förut inte har funnits någon träningsmöjlighet under vinter säsongen. Men i skrivande stund byggs det en bouldergrotta i ABFs lokaler. Det är inte högt i tak men rummet är litet. Men vad gör det när man ändå bara vill bouldra. Vi bygger bland annat en Moonboard som jag tror kommer bli väldigt kul att klämma på i vinter. Vi har även startat en klätterklubb.

Nu är det sol ute så nu stickar i alla fall jag och borstar lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar