lördag 16 oktober 2010

Boulderlördag

Har i ett par nätter nästan legat sömnlös efter missen på Kunochi senast. Så då jag vaknade tidigt imorse med sol, klarblå himmel och en termometer som visade på -2 så slängde jag i mej lite frukost och drog iväg. Jag kom fram och borstade av urtoppningen lite snabbt, vevade lite med armarna och sen började jag nöta. Efter ca 30 minuter och 6 försök så satt den tillslut. Trodde jag skulle göra en snyggare urtoppning än de tidigare jag sett (Mange och Kalle) men då jag kom upp märkte jag att jag hade borstat lite väl slarvigt och isen var inte mycket att hålla i. Därför la jag mej snabbt på mage för att hålla mej kvar. Kunochi fortsätter alltså att leverera fula urtoppningar men skönt att få sätta den!

 

Efter Kunochi så var jag rätt nöjd så jag drog hem slängde i mej lite snabba kolhydrater i form av makaroner å falukorv, sedan ut igen tillsammans med Ebbe för att styra mot Obbola och Mr. Hallontårta. Då vi kom fram så började vi med att borsta fram urtoppningen även där, sedan gjorde vi upp en eld och drack lite kaffe innan vi satte igång med klättringen. Jag hade varit ganska kaxig på vägen ut å sagt att "jag kommer sätta det här idag" så jag hade lite å bevisa. Drog på mej skorna och satte mej i starten och klättrade upp, satte alltså ribban direkt och Ebbe fick press på sig. Han klarade dock pressen galant och även om urtoppningen var lite darrig så var den snyggare än min Kunochi urtoppning. Vi gick på några problem till men kände oss rätt nöjda med dagen./ Eje

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar