tisdag 11 oktober 2011

Höstfärger

Hur fin är inte hösten? Fantastisk fin om ni frågar mig. Speciellt vid kusten där det på eftermiddagarna fortfarande kan bli varmt och skönt och i solen så kan man fortfarande klättra med bara t-shirt eller ännu hellre, bra över. Vi fortsätter att utveckla Härnösands boudering och i går satte vi upp Härnösands första 7B. Efter en del markberedning och stenrullning som uppvärmning så fick Ingen big deal bestigas först av skribenten själv. Grottklättring när den är som bäst! Riktigt kul att få komma först upp på nått lite hårdare. Annars har jag ofta fått satt mig i vagn nummer två på sändartåget i sommar. Mange gjorde dock första repetition två press senare och håller med om graden 7B.

I filmen nedan så slängde jag in tre filmklipp till på bland annat Gnälleje som har en riktigt läskig mantling om ni frågar mig. Plus två fina problem från Lillgalten i Njurunda som vi besökte för någon helg sen.

Tre 7B och Gnälleje from Henrik Petre on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar