fredag 25 augusti 2017

Revansch

I onsdags åkta David, Wille, Erik och jag ner till Mosjön efter jobb. Vi kom iväg rätt sent och det var helt vindstilla och kändes lite rått i luften när vi kom ner, peppen var dock hög. Målet, för min del, var naturligtvis att få revansch på Nya Mumana . Ganska snabbt kom jag till urtoppningen, tafflade mig och rasade ner som jag gjort tidigare. Denna gången dock med spottare och lite fler paddor. Erik "the beta machine" såg snabbt att fotföringen inte var helt tillfredsställande. Det gällde tydligen att ställa upp högerfoten högre innan man satte upp vänsterfoten på läppen. Så jag testade naturligtvis detta och fick ticka. Som vanligt kändes det lätt när den väl gick ner. Eftersom jag kände att jag nu hade urtoppningen under kontroll så gick jag på Shangri-Mu , den gick ner på första presset för dagen och blev en skön bonus på en lyckad kväll.
Nya Mumana (revansch) from Eje on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar