tisdag 21 februari 2012

Är huvet dumt får kroppen lida

Solsken, blå himmel, studentsportardag och en eller annan bokstavskombination gjorde att jag beslutade mej för att dra till Håkmark för att skotta lite stenar och klättra, så jag slängde mig i bilen glatt gnolande på Idas sommar visa (du ska inte tro det blir soOommar ifall inte nån sätter fart). 30 minuter senare stog jag med snö till midjan och svordomarna haglade tätt. Efter ytterligare 30 minuter kom jag fram till lunacy blocket och konstaterade att det omöjligt skulle gå att klättra hur mycket jag än skottade och sopade, ytterligare några svordomar lämnade mina läppar. Hur som helst började jag skotta fram stenen, igen (eftersom Marcus var där förra veckan). Jag pulsade vidare mot lägerplatsen och skottade bort lite snö från Lägerväggen och Gruvan. Planen var att gå upp till Greven men utan snöskor eller skidor så beslutade jag mig för att ta det en annan gång. Känns som att klättringen i Håkmark är minst en månad bort, om inte mer, tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar